Cari sesuatu disini

sediakan payung sebelum hujan





UMPAMA pepatah sediakan payung sebelum hujan, itulah konsep perlindugan takaful sebagai persiapan untuk menghadapi masa depan yang belum tentu. Walaupun banyak agensi perlindungan takaful beroperasi di negara ini, masih ramai lagi yang tidak memahami dan sedar mengenai kepentingan takaful walaupun ia memberi banyak kebaikan kepada mereka yang mengambilnya. Bagaimanapun, seandainya kita sentiasa beringat dan memahami pepatah orang tua, 'malang tidak berbau', sudah tentu kita akan menyertai insuran sebagai jaminan untuk menghadapi sebarang kemalangan dan kecemasan yang tidak disangka.

Istilah "malang tidak berbau" adalah ungkapan nasihat yang sering diucapkan bagi mengingatkan kita bahawa kecelakaan atau musibah hadir tanpa sebarang tanda atau isyarat. Apabila berdepan kecelakaan seperti terbabit dalam kemalangan, mangsa bukan saja mengalami kesakitan akibat kecederaan tetapi pada masa sama kewangan juga menjadi satu masalah besar kepada mereka.

Ramai yang tidak mahu memikirkan tentang konsep malang tidak berbau ini. Akibatnya apabila terkena batang hidung, barulah menyesal. Anda bagaimana? Adakah anda tergolong dalam golongan ini? Jangan tunggu hingga sudah terantuk baru terngadah. Sudah terlewat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...